
243 350 Kč
Mrštný, lehký a extrémně schopný terénní stroj, který se pyšní označením TPI (transfer port injection), což jasně naznačuje, že splňuje přísné homologační limity EURO 4. To znamená, že není třeba žádné přetryskovávání ani míchání paliva. Tohoto plnokrevníka, který tě překvapí snadnou ovladatelností, můžeš rovnou osedlat. Potěší také nízkou spotřebou paliva a nízkými hodnotami emisí. Model KTM 150 EXC TPI, který je znám svou výjimečnou agilitou, má lehký rám s prvotřídní pružností, která poskytuje stroji i jezdci nebývalé schopnosti.
Motor
Díky nejmodernější konstrukci, inovativnímu dvoutaktnímu provedení a revolučnímu systému vstřikování paliva TPI je tento dvoutaktní motor o objemu 150 cm3 kultivovanější než kdykoli předtím a nabízí bezkonkurenční výkon v celém spektru otáček. Mezi výhody tohoto kompaktního a lehkého dvoutaktu patří vyšší výkon a snazší ovladatelnost. Jde o tak skvělou volbu pro všechny, kdo se chtějí vydat do náročnějšího enduro terénu. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.
VÁLEC
Válec u modelu KTM 150 EXC TPI má vrtání 58 mm a v kombinaci s propracovaným ventilem power valve poskytuje velmi plynulý a ovladatelný výkon. Pro použití EFI se válec vyznačuje dvěma bočními kupolemi, ve kterých jsou umístěny vstřikovače paliva přivádějící palivo do zadních přepouštěcích kanálů. Následné vstřikování zaručuje vynikající atomizaci paliva přicházejícím vzduchem. Takže dochází ke snížení ztráty nespáleného paliva na minimum, což vede k nižším emisím, vyšší účinnosti spalování a snížení spotřeby paliva. Malá trubice v zadní části válce je spojena se snímačem tlaku sání, který poskytuje údaje o tlaku řídicí jednotce. Válec se vyznačuje jednotkou ventilu power valve s propracovaným mechanismem pro boční podpůrné výfukové kanály. Uspořádání výfukového kanálu zvyšuje výkonnost motoru a strojně obrobená horní hrana výfukového kanálu zajišťuje přesnější časování kanálu. Válec s technologií TPI poskytuje obrovský výkon a působivý točivý moment v celém spektru otáček. Důležité je připomenout také skutečnost, že válec umožňuje použití široce dostupných tradičních zapalovacích svíček.
KLIKOVÉ SKŘÍNĚ A VÍKA MOTORU
Kompaktní skříně motoru jsou vyrobeny pomocí výrobního procesu lití pod vysokým tlakem, který pomáhá snížit hmotnost, ale zachovává pevnost a odolnost. Konstrukce umožňuje optimální umístění hřídele blízko těžiště, což má za následek ideální centralizaci hmotnosti a snadnější ovladatelnost. Kryty motoru se vyznačují inteligentní povrchovou strukturou, která omezuje opotřebení způsobené obuví jezdce a zachovává jejich vzhled jako v den zakoupení tvého EXC.
Motor
- Typ motoru
jednoválec, 2-taktní
- Zdvihový objem
143,99 ccm
- Vrtání x zdvih
54,5 x 58 mm
- Startér
nožní a elektrický startér
- Převodovka
6 rychlostí
- Spojka
mokrá, vícekotoučová, Brembo hydraulika
- Zapalování
Continental EMS
- CO2 emise:
60,8
- Spotřeba:
2,62
Podvozek
- Pérování vpředu
WP Xplor-USD
- Zadní odpružení
Pružná vzpěra WP Xplor PDS
- Zdvih předního tlumiče
300 mm
- Zdvih zadního tlumiče
310 mm
- Přední brzda
brzdový kotouč 260 mm
- Zadní brzda
brzdový kotouč 220 mm
- Světlá výška
370 mm
- Výška sedla
960 mm
- Objem nádrže
9 l
- Suchá hmotnost
96,8 kg