
288 350 Kč
Úspěch modelu KTM 350 EXC-F na trhu enduro strojů nepochybně udělal rozruch. Ihned po svém příchodu v roce 2012 si zasloužil uznání a díky tomu, že nabízí agilitu dvěstěpadesátky a výkon čtyřistapadesátky se stal nejprodávanějším čtyřtaktním závodním modelem všech dob. Od té doby došlo u modelu 350 EXC-F k výraznému nárůstu výkonu a točivého momentu i ke zlepšení ovladatelnosti a agility. Výkon tohoto modelu má ještě blíže ke kubatuře 450 cm3, zatímco jeho agilita ještě zdatněji konkuruje třídě 250 cm3 – základní filozofie tohoto stroje je tedy zcela jasná a je klíčem k jeho úspěchu.
MOTOR
Motor DOHC modelu KTM 350 EXC-F se vstřikováním paliva se vyznačuje kompaktními rozměry, obrovským výkonem a také nejlepším poměrem hmotnosti a výkonu na trhu. Díky bezkonkurenčnímu výkonu dostupnému v celém spektru otáček a hmotnosti pouhých 28 kg je tato jednotka téměř stejně lehká jako motor o objemu 250 cm3, ale výkonem a točivým momentem má blíže ke 450 cm3. Díky homologaci Euro IV je tahle střela tak ekologicky zelená, že i konkurence z toho zezelená závistí.
HLAVA VÁLCE
Motor modelu KTM 350 EXC-F využívá kompaktní DOHC hlavu válce, která zajišťuje optimální centralizaci hmotnosti a přispívá k lepší ovladatelnosti. Konfigurace hlavy se 2 vačkovými hřídeli ovládajícími průtok plynů skrz kanály slibuje mimořádnou charakteristiku motoru typickou pro stroje kategorie enduro. Vahadla s povrchovou úpravou DLC a lehké ventily, které ovládají (sací 36,3 mm, výfukový 29,1 mm) přispívají k vyšším otáčkám motoru, které jsou u jednotky s objemem 350 cm3 zásadním faktorem z hlediska dynamického výkonu.
RÁM
Všechny modely EXC mají technologicky vyspělý lehký rám z chrom-molybdenové oceli. Využívají také hydroformované prvky vyrobené pomocí nejmodernějšího robotického svařování. Rám se závodní geometrií a optimální tuhostí poskytuje jezdci skvělou zpětnou vazbu, hravou ovladatelnost a prvotřídní stabilitu. Bočně uchycené výztuhy hlavy motoru (spojení mezi hlavou válce a rámem) jsou vyrobeny z lehkého hliníku, snižují vibrace a přispívají k přesnějšímu zatáčení. Nechybí ani podélné kryty rámu se strukturovaným povrchem, které zajišťují lepší kontakt s motorkou a také slouží jako tepelný štít koncovky výfuku na pravé straně. Pomocný rám je vyroben z extrémně lehkých a pevných hliníkových profilů, jeho hmotnost je o 900 g nižší a zajišťuje lepší stabilitu zadního blatníku.
KYVNÁ VIDLICE
Jednodílná kyvná vidlice KTM 350 EXC-F je vyrobena procesem gravitačního lití pro výjimečnou pevnost při zachování minimální hmotnosti. Proces lití z jednoho kusu nabízí nízkou hmotnost, příkladnou pružnost a širokou řadu různých geometrií.
KOLA
KTM používá u všech Enduro modelů lehké náboje obráběné pomocí CNC a špičkové ráfky GIANT, které zaručují maximální stabilitu při minimální hmotnosti. Hliníkové niple výpletu se vyznačují inovativní konstrukcí, která prakticky prodlužuje intervaly pro nutné dotahování paprsků výpletu.
ŘIDÍTKA
Všechny modely KTM EXC jsou vybaveny vysokopevnostními hliníkovými tapered řídítky NEKEN. Řídítka lze nastavit do čtyř různých poloh. Řídítka se standardně dodávají s vulkanizovanou rukojetí ODI na pravé straně a pohodlnou rukojetí ODI na levé straně s upínacím systémem lock-on, která k upevnění nevyžaduje použití drátu nebo lepidla. Každý model lze volitelně vybavit přepínačem na řídítkách pro přepínání alternativních palivových map. Pomocí tohoto volitelného přepínače má jezdec také možnost aktivovat KONTROLU TRAKCE; unikátní funkci, která zaručí efektivnější trakci, zejména na kluzkém povrchu, a lze ji aktivovat pouhým stisknutím tlačítka i za jízdy.
Motor
- Typ motoru
jednoválec, 4-taktní
- Zdvihový objem
349,7 ccm
- Vrtání x zdvih
88 x 57,5 mm
- Startér
elektrický startér
- Převodovka
6 rychlostí
- Spojka
mokrá, DDS vícekotoučová, Brembo hydraulika
- Zapalování
Keihin EMS
- CO2 emise
89,2
- Spotřeba paliva
3,83 l/100 km
Podvozek
- Pérování vpředu
WP Xplor-USD
- Zadní odpružení
Pružná vzpěra WP Xplor PDS
- Zdvih předního tlumiče
300 mm
- Zdvih zadního tlumiče
310 mm
- Přední brzda
brzdový kotouč 260 mm
- Zadní brzda
brzdový kotouč 220 mm
- Úhel hlavy řízení
63,5 °
- Světlá výška
355 mm
- Výška sedla
960 mm
- Objem nádrže
9,2 l
- Suchá hmotnost
103,8 kg