
355 900 Kč
Když cesta končí, jízda nemusí skončit. S ohledem na lehké a sportovní vlastnosti nejnovější generace modelů KTM 890 ADVENTURE byla KTM 890 ADVENTURE L speciálně vyvinuta pro držitele licence A2, kteří hledají schopného dobrodružného cestovatele - na asfaltu i mimo něj. KTM 890 ADVENTURE L s aktualizovanými údaji o výkonu, které vítají všechny jezdce s licencí A2, přichází s vylepšenou ovladatelností, přidanou nastavitelností odpružení a technologií zaměřenou na jezdce.
MOTOR
Nejvýraznější vylepšení oproti jeho předchůdci se týká motoru. Motor modelu KTM 890 ADVENTURE nabízí obrovský výkon a zaujme celou řadou vylepšení – zejména výrazným navýšením výkonu a točivého momentu. Vylepšení elektroniky a předtlumiče je zárukou toho, že splní i ty nejpřísnější emisní normy. Díky servisnímu intervalu 15 000 km a nízké spotřebě paliva je připravený vyrazit na dlouhé cesty.
HLAVA VÁLCE
Hlava válců DOHC obsahuje dva řetězem poháněné vačkové hřídele a dvě zapalovací svíčky (jedna na válec). Vačkové hřídele jsou skládané, díky čemuž jsou lehčí než kované. Jejich profil byl upraven tak, aby přispíval k výjimečně vysokému točivému momentu motoru. O 1 mm větší sací a výfukový ventil a také přepracované průchody, které byly optimalizovány pro maximalizaci průtoku vzduchu, také napomáhají dosáhnout špičkového výkonu. Nový vyvažovací hřídel v hlavě válců umístěný mezi vačkovými hřídeli zvládne vyšší otáčky motoru a vyšší rotující hmotnost. Přidán byl také snímač klepání, který detekuje detonační spalování a umožňuje použití paliv s nižším oktanovým číslem – ideální pro cesty kolem světa.
PÍSTY
Lehčí kované písty se třemi pístními kroužky s kluzným ložiskem ojnice ve spojení s pístním čepem s povrchovou úpravou DLC mají nižší hmotnost a přispívají tak ke snížení hmotnosti součástí s vratným pohybem. O chlazení každého pístu se nyní starají dvě trysky místo předchozí jedné trysky. Rotující hmotnost klikového hřídele se zvýšila o 20 % a zajišťuje lepší chování motoru při stálé rychlosti. Kromě toho je to výhodné z hlediska stability při zatáčení, aniž bys přišel o pocit svižné jízdy.
SPOJKA PASC
Spojka Power Assist Clutch (PASC) modelu KTM 890 ADVENTURE s novými třecími destičkami a lepším chlazením slouží hned ke dvěma účelům. Nejen že se jedná o přítlačnou spojku, která brání odskakování zadního kola při prudkém brzdění nebo deceleraci, ale také snižuje sílu potřebnou při řazení, což umožňuje ovládat spojku pouze jedním prstem – a tím ti při jízdě šetří energii.
CIRKULACE OLEJE
Cirkulaci oleje zajišťuje kompaktní polosuchá skříň, která minimalizuje ztráty třením. Olej je aktivně odčerpáván z klikové skříně, spojkové skříně i převodovky, což zamezuje zbytečnému protékání oleje motorem. Olejová vana je integrována ve skříni olejového čerpadla spolu se dvěma čerpadly (jedno přečerpávací, jedno tlakovací) a tlakovým regulačním ventilem. Za účelem chlazení oleje je motor vybaven větším chladičem oleje.
Motor
- Typ motoru
dvouválec, 4-taktní řadový twin
- Zdvihový objem
889 ccm
- Startér
elektrický startér
- Výkon
70 kW
- Převodovka
6 rychlostí
- Chlazení
chlazené kapalinou s telepným výměníkem voda/olej
- Spojka
PASCTM antihoppingová spojka, mechanická
- Řídící jednotka
Bosch EMS s RBW
Podvozek
- Pérování vpředu
WP APEX 43
- Pérování vzadu
WP APEX Monoshock
- Zdvih předního tlumiče
200 mm
- Přední brzda
brzdový kotouč 320 mm s čtyřpístkovým, radiálním pevným třmenem
- Zadní brzda
brzdový kotouč 260 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem
- ABS
Bosch 9.1 MP s ABS pro zatáčení (režim offroad, vypojitelné)
- Řetěz
X-Ring 520
- Úhel hlavy řízení
64,1
- Světlá výška
233 mm
- Výška sedla
850 mm
- Objem nádrže
20 l
- Suchá hmotnost
196 kg
- CO2 emise:
105
- Spotřeba:
4,5