
542 900 Kč
Vysvětlit drobné rozdíly mezi „omezeným“ a „neomezeným“ v jedné větě je obtížné. Ale vzhledem k tomu, že na celém světě je k dispozici pouhých 700 kusů, je KTM 890 ADVENTURE R RALLY stejně exkluzivní jako jeho terénní schopnosti. Podvozek od WP Pro Components srovnatelný s modelem KTM 450 RALLY, jedinečné barvy a závodní komponenty – to jediné, čím je model KTM 890 ADVENTURE R RALLY omezený, je počet vyrobených kusů.
Charakteristika modelu
- Odpružení WP XPLOR PRO
- Výfuk Akrapovič (o 35 % lehčí)
- Rovné závodní sedlo (výška sedu 910 mm)
- Quickshifter+ ve standardu
- Užší ráfky s dušemi
- Unikátní grafika, čiré plexi a stabilizační křidélka
- Karbonové chrániče nádrže a rallyové stupačky
- Limitovaná edice – 700 kusů pro celý svět
MOTOR
Nejvýraznější vylepšení oproti jeho předchůdci se týká motoru. Motor modelu KTM 890 ADVENTURE R RALLY nabízí obrovský výkon a zaujme celou řadou vylepšení – zejména výrazným navýšením výkonu a točivého momentu. Vylepšení elektroniky a předtlumiče je zárukou toho, že splní i ty nejpřísnější emisní normy. Díky servisnímu intervalu 15 000 km a nízké spotřebě paliva je připravený vyrazit na dlouhé cesty.
HLAVA VÁLCE
Hlava válců DOHC obsahuje dva řetězem poháněné vačkové hřídele a dvě zapalovací svíčky (jedna na válec). Vačkové hřídele jsou skládané, díky čemuž jsou lehčí než kované. Jejich profil byl upraven tak, aby přispíval k výjimečně vysokému točivému momentu motoru. O 1 mm větší sací a výfukový ventil a také přepracované průchody, které byly optimalizovány pro maximalizaci průtoku vzduchu, také napomáhají dosáhnout špičkového výkonu. Nový vyvažovací hřídel v hlavě válců umístěný mezi vačkovými hřídeli zvládne vyšší otáčky motoru a vyšší rotující hmotnost. Přidán byl také snímač klepání, který detekuje detonační spalování a umožňuje použití paliv s nižším oktanovým číslem – ideální pro cesty kolem světa.
PÍSTY
Lehčí kované písty se třemi pístními kroužky s kluzným ložiskem ojnice ve spojení s pístním čepem s povrchovou úpravou DLC mají nižší hmotnost a přispívají tak ke snížení hmotnosti součástí s vratným pohybem. O chlazení každého pístu se nyní starají dvě trysky místo předchozí jedné trysky. Rotující hmotnost klikového hřídele se zvýšila o 20 % a zajišťuje lepší chování motoru při stálé rychlosti. Kromě toho je to výhodné z hlediska stability při zatáčení, aniž bys přišel o pocit svižné jízdy.
SPOJKA PASC
Spojka Power Assist Clutch (PASC) modelu KTM 890 ADVENTURE R RALLY s novými třecími destičkami a lepším chlazením slouží hned ke dvěma účelům. Nejen že se jedná o přítlačnou spojku, která brání odskakování zadního kola při prudkém brzdění nebo deceleraci, ale také snižuje sílu potřebnou při řazení, což umožňuje ovládat spojku pouze jedním prstem – a tím ti při jízdě šetří energii.
CIRKULACE OLEJE
Cirkulaci oleje zajišťuje kompaktní polosuchá skříň, která minimalizuje ztráty třením. Olej je aktivně odčerpáván z klikové skříně, spojkové skříně i převodovky, což zamezuje zbytečnému protékání oleje motorem. Olejová vana je integrována ve skříni olejového čerpadla spolu se dvěma čerpadly (jedno přečerpávací, jedno tlakovací) a tlakovým regulačním ventilem. Za účelem chlazení oleje je motor vybaven větším chladičem oleje.
Motor
- Typ motoru
dvouválec, 4dobý řadový twin
- Zdvihový objem
899 ccm
- Startér
elektrický startér
- Výkon
77 kW
- Převodovka
6 rychlostí
- Chlazení
chlazené kapalinou s tepelným výměníkem voda/olej
- Spojka
PASCTM antihoppingová spojka, mechanická
- Řídící jednotka
Bosch EMS s RBW
Podvozek
- Pérování vpředu
WP Xplor PRO 7548
- Pérování vzadu
Xplor PRO 6746
- Zdvih předního tlumiče
270 mm
- Zdvih zadního tlumiče
270 mm
- Přední brzda
brzdový kotouč 320 mm s čtyřpístkovým, radiálním pevným třmenem
- Zadní brzda
brzdový kotouč 260 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem
- ABS
Bosch 9.1 MP s ABS pro zatáčení (režim offroad, vypojitelné)
- Řetěz
X-Ring 520
- Úhel hlavy řízení
63,8 °
- Světlá výška
303 mm
- Výška sedla
910 mm
- Objem nádrže
20 l
- Suchá hmotnost
196 kg
- CO2 emise:
105
- Spotřeba:
4,5